javaherkhas

javaherkhas

javaherkhas

javaherkhas


javaherkhas

۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مختصری درباره ی انگشتر عقیق مردانه یا عقیق (بخش اول)

مدیر ۰ نظر ۱۳۹۷/۰۴/۲۰ ۱۱:۱۳:۰۷

انگشتر عقیق مردانه با مهارت بسیار از سنگ های سخت و کلاسیک یمانی ساخته شده اند که چیزی در حدود صدها سال است که با صنایع دستی و طلا و جواهرات آمیخته شده است.

در اینجا آنچه را که شما نیاز است از انواع اصلی انگشتر های سنگ جواهر سنگ های یمانی از جمله عقیق، عقیق سبز(کریزئوپراس)، یشم و عقیق جگری(کارنلیان)، به همراه راهنمای قیمت، مراقبت های ویژه مورد نیاز و نکته هایی برای خرید این نوع سنگ ها بدانید را قرار داده ایم. با ما همراه باشید...

در ابتدا مختصری در مورد حقایق جالب سنگ های یمانی بیشتر بدانیم:

سنگ یمانی مربوط به ماه تولد

*  یشم: مارس

*  عقیق: مه

*  کارنلیان: اوت

میزان ماندگاری: بسیار خوب

مفهوم: شفا دهنده و محافظ

درخشش: خوب

نیاز به مراقبت ویژه: اندک

قیمت: بسته به نوعش کم به زیاد

فراوانی : خوب

خصوصیات سنگ یمانی

دوام و ماندگاری = بسیار خوبی دارد

درجه سختی = 7.0

ضریب شکست نور = 1.544 - 1.533

چگالی نسبی = 2.651

بیشتر سنگ های جواهری یمانی بسیار با دوام هستند، هرچند که می توان آنها را در طرح های گوناگون حکاکی و حجاری کرد. این سنگ ها نیز بسیار مقرون به صرفه هستند. هرچند که انگشتر های قدیمی ساخته شده با این سنگ های قیمتی اغلب به دلیل داشتن جزئیات پیچیده ای که در آنها نمایان می شود بسیار ارزشمند هستند و استفاده از سنگ ها یمانی انتخاب مناسبی برای انگشتر با سنگ جواهر مردانه، انگشتر های منحصر به فرد عروسی و انگشتر های جواهری بادوام برای نامزدی است.

آیا می دانید مفهوم سنگ های یمانی چیست؟ اعتقاد بر این است که سنگ یمانی یک سنگ قیمتی با خاصیت شفابخشی بسیار بالایی است زیرا انرژی های جسمی و احساسی منفی را از بدن افراد و محیط پیرامون جذب و خنثی می کند.

از جمله سنگ های یمانی می توان به :

·         یشم که یک سنگ تولد کلاسیک برای ماه مارس است.

·         عقیق که یک سنگ تولد کلاسیک برای ماه مه است

·         کارنلیان که یک سنگ تولد کلاسیک مربوط به ماه اوت است

 حال به انواع مختلف انگشتر ها،  راهنمای قیمت، راهنمایی خرید و مراقبت های ویژه در مورد هر سنگ قیمتی می پردازیم!

انگشتر عقیق مردانه

عقیق یک نوع سنگ یمانی چند رنگ است و سنگهای قیمتی عقیق را به واسطه نوع خص.صیت ها، طرح ها و رنگ های آنها نامگذاری می کنند. هر یک از انگشتر های ساخته شده با عقیق دارای ظاهری کاملا منحصر به فرد هستند.

عقیق های رگه ای، بخصوص عقیق آبی، انتخاب بسیار خوبی برای ساخت انگشتر های عقیق منحصر به فرد هستند. این نوع از عقیق دارای یک رنگ سفید ملایم است که توسط نوار ها و رگه های رنگی رنگی روشن و تیره قطع می شوند.

عقیق توری، دارای الگوهای رنگی توری شکلی است، زمانی که در انگشتر های عقیق مورد استفاده قرار می گیرند، شکل بسیار زیبا و طراحی زنانه بسیار ظریفی به خود می گیرند.

عقیق خزه ای دارای الگوهای ملایم پرمانندی شبیه به خزه در داخل سنگ است. برخی از محبوب ترین سبک های انگشتر عقیق خزه ای از یک عقیق سفید با رنگ ملایم ساخته شده است که دارای الگوهای سبز تیره و روشنی بر روی سنگ است. از این نوع عقیق در طول زمان سلطنت ملکه ویکتوریا برای ساخت سنجاق سینه ها و انگشتر ها مورد استفاده قرار می گرفت.

عقیق سلیمانی (باباقوری) سیاه، عقیقی است که به صورت مصنوعی رنگ سیاهی به آن اضافه شده تا یک ظاهر خالصی از رنگ سیاه را در آن ایجاد کنند. انگشتر های عقیق سلیمانی سیاه از شایع ترین شکل از عقیق سلیمانی هستند که در انگشتر ها با عقیق سیاه یافت می شوند.

افزایش کیفیت عقیق

اکثر گونه های عقیق، به استثنای عقیق توری، معمولا رنگ می شوند تا رنگ آنها نمایان تر شود، رنگ های جدیدی ایجاد کنند و یا رنگ های موجود در سنگ را بهبود بخشند. این نوع از افزایش کیفیت امتیاز پایداری بسیار خوبی را به عقیق می دهد و پس از تقویت کردن این سنگ، این سنگ دیگر به مراقبت های خاصی نیاز ندارد. عقیق که رنگ شده است، باید با برچسب "D" علامت گذاری شده باشد.

مراقبت های ویژه

عقیق سنگ بسیار بادوامی است و انگشتر های عقیق نیاز به مراقبت ویژه ای ندارند. با این حال، سنگ های قیمتی رنگ شده باید با دقت بیشتری تمیز شوند (با احتیاط از پاک کننده های اولتراسونیک و با استفاده از بخار آنها را تمیز نماید).

راهنمای قیمت عقیق

در اغلب موارد، سنگ های قیمتی عقیق که دارای ویژگی های قابل توجه و الگو های طبیعی منحصر به فرد رنگی  هستند و رنگ آنها دستکاری نشده است دارای قیمت های بالاتری به نسبت عقیق های رنگ شده هستند.

سنگهای قیمتی عقیق از سایز های کوچک تا بزرگ در بازار دارای قیمتی کمتر از 20 دلار آمریکا هستند. نمونه های ظریف عقیق که دارای برش سفارشی هستند، دارای رنگ های زیبا و یا اینکه  آنها را دستکاری نکرده اند و رنگ نشده اند تا قیمت های 100 تا 200 دلاری قیمت گذاری شده اند، و این سنگ های قیمتی عقیق با کیفیت بالا اغلب برای اهداف منحصر به فرد در جواهرات و یا انگشتر های عروسی استفاده می شود.

در ادامه برای آشنایی با دیگر سنگ های یمانی با ما همراه باشید...

مشاهده کلکسیون انگشتر عقیق مردانه در فروشگاه اینترنتی جواهری خاص

  • javaherkhas javaherkhas
  • ۰
  • ۰

تاریخچه انگشتر های فیروزه

مدیر ۰ نظر ۱۳۹۷/۰۴/۲۸ ۱۳:۳۲:۴۹

انگشتر ها در طول تاریخ و بسیاری از فرهنگ های مختلف معنایی عرفانی و نمادین مختلفی داشته اند. شکل دایره ای آن ها نشان از چرخه حیات و عشق ابدی انسان ها است. آداب دادن انگشتر به یکدیگر به بیش از 6،000 سال پیش بر می گردد.

 تصور می شود که هدیه دادن انگشتر فیروزه ای ثروت و رفاه زیادی را برای شخص گیرنده به ارمغان می آورد. انگشتر مدت طولانی است که به عنوان یکی از جواهرات محبوب و گرانبها برای پوشیدن در میان بومیان آمریکایی شناخته شده اند، زیرا آنها انگشتر فیروزه  بسیاری را بر روی هر کدام از انگشتان خود قرار می دهند. انگشتر های اولیه بومیان از مواد طبیعی مانند چوب، صدف، سنگ و استخوان ساخته شده بود و سبک طراحی آنها بسیار ساده متشکل از یک بدنه نواری ساده بود. با معرفی فلزات توسط اروپایی ها، اولین انگشتر های فلزی از برنج، مس، آهن و نقره ساخته شد. این انگشتر های فلزی دارای طراحی ساده بودند و با استفاده از حک کردن برجستگی ها و فرورفته گی هایی تزئین می شدند. با شروع سال 1890، مهارت های کار با فلزات افزایش یافت و برای زیبا سازی بیشتر انگشتر ها بر روی آنها عناصری را به صورت تکه ای اضافه کردند و یا بر روی آنها دسته ای از سنگ ها و جواهرات را قرار دادند و تنظیمات قاب برای قرار دادن سنگ بر روی انگشتر ها افزایش یافت. تنظیم نگینی دانی از سنگ بر روی انگشتر ها بعد از مدتی تبدیل به مشخصه اصلی انگشتر های مورد استفاده در جنوب غربی هند شد.


انگشتر های ساخته شده بومی هند برای گردشگران، دیگر قبیله های هند و مجموعه داران بسیار محبوب بودند. این انگشترها ارزان بود و از تنوع سبک بسیاری در بین هنرمندان برخوردار بود، و البته، بیشتر مردم همیشه بیش از یک انگشتر را به همراه داشتند.

از دهه 1970 تقاضا برای انگشتر های با کیفیت ساخته شده در هند به طور پیوسته ای افزایش یافت. نقره ساز های بومی در ناواجو هند نه تنها از نقره برای ساخت انگشتر استفاده می کردند بلکه طلا نیز موارد استفاده بسیاری برای آنها داشت. برخی از نقره سازهای هند نیز در انگشتر های خود از سنگ های جواهری عجیب و غریب و غیر معمول استفاده می کردند که باعث می شد انگشتر های تولید شده بسیار زیبا و سبکی هنری داشته باشند.

نقره سازان ناواجو معمولا انگشتر فیروزه ای و انگشتر های تزئینی را به صورت مدرن تر به همراه خاتم کاری تولید می کنند. انگشتر های دارای نگین دان می تواند بسیار طراحی ساده ای داشته باشند و یا به صورت دستی بر روی آن نقاشی و یا بر روی آن طرح هایی را حکاکی نماییم. برخی از موارد مورد علاقه ما، انگشتر ها دارای خاتم کاری فیروزه ای بر روی بدنه انگشتر است. گروه تولیدی ما مفتخر است که توانسته حلقه های بسیار زیبایی از فیروزه را به عنوان حلقه های ازدواج را آماده نماید. از انگشتر های موجود د رسایت بازدید نمایید.

سرخپوستان Zuni هند به خوبی برای کارهای سنگین و سنگ شکنی شناخته شده اند. آنها به طور سنتی با فیروزه ای، مرجان، سنگ سیاه کهربایی و مادر مروارید کار می کنند. نقره سازان Zuni برای ریزه کاری بسیار در ساخت انگشتر، طرح های سوزنی و مینا کاری انگشتر های فیروزه ای شناخته شده اند.

بسیاری از انگشتر های نقره و انگشتر فیروزه مخصوصا انگشتر فیروزه مردانه ما دارای یک مشخصه می باشند. هنرمندان سازنده جواهرات ما میتواند از قلاب یا تمبری برای ثبت جواهرات ساخت خود استفاده کند. مشخصه هنرمندان می تواند با یکدیگر متفاوت باشد. هنگامی که سنگ بر روی انگشتر تنظیم می شود، هنرمند نمی تواند به عقب برگردد و علامت مشخص خود را در انگشتر فیروزه ای ثبت کند، مگر اینکه سنگ شکسته شود و یا سنگ را از روی انگشتر برداشته شود.

 

ما به شما توصیه می کنیم برای محافظت از انگشتر های فیروزه ای خود آنها را در معرض صابون ها، لوسیون ها یا مواد شوینده خانگی قرار ندهید تا رنگ وو زیبایی آنها از بین نرود. هنگامی که شما در حال انجام کار در آزمایشگاه هستید و یا کار را انجام می دهید که در آن سنگ ممکن است ضربه خورده و یا خراشیده شود، نباید از فیروزه و انگشتر های نقره ای خود استفاده کنید. هر چند اگر اتفاقی برای انگشتر شما رخ دهد می توانید آن را برای تعمییر به دست ما بسپارید. هنگام انتخاب یک انگشتر فیروزه ای دست ساز برای خودتان و یا برای کسی به عنوان یک هدیه ما می توانیم به شما راهنمایی بدهیم با ما در ارتباط باشید.

 

انگشتر های ما برای راحتی در انتخاب، برای شما دسته بندی شده اند. به سایت ما مراجعه کرده و محصول مورد علاقه خود مانند انگشتر فیروزه مردانه و انگشتر عقیق مردانه را انتخاب نمایید.

  • javaherkhas javaherkhas
  • ۰
  • ۰

سنگ فیروزه یکی از سنگ های قیمتی بسیار محبوب در طول تاریخ است. در حالی که روند دنیای مد همیشه در حال تغییر است، توجه به کیفیت عالی هرگز از این دنیای مد خارج نمی شود. در این مقاله قصد داریم تا نکاتی را به شما متذکر شویم تا شما آنها را در هنگام خرید جواهرات فیروزه مخصوصا انگشتر فیروزه مردانه ، رعایت نمایید.

در هنگام خرید یک فیروزه باید به دنبال چه چیزی باشید؟

از آنجا که سنگ فیروزه یک سنگ مبتنی بر آب است که در میان سنگ های دیگر شکل می گیرد، شما همیشه قطعه ای از سنگ اصلی را درون سنگ فیروزه مشاهده خواهید کرد.

در مقایسه با الماس، فیروزه بسیار متخلخل است زیرا دارای مقدار کمی آب است. به طور کلی، فیروزه نیاز به یک سری فرایند دارد تا رنگ آن را افزایش دهیم و آن را برای ساخت جواهرات مناسب سازیم.

همیشه از فروشنده این سوال را بپرسید که قبل از خرید سنگ چه فرایندی برای پردازش آن بر روی آن انجام گرفته است.فیروزه ی طبیعی بسیار گران قیمت تر از نوع پردازش شده ی آن است و شما باید این اطمینان را حاصل کنید که برای خرید آن هزینه ای بیش از آنچه که ارزش آن را دارد پرداخت نمی کنید.

بعضی از فروشندگان فیروزه ای جعلی را به جای سنگ فیروزه اصل می فروشند و همیشه تشخیص نمونه جعلی از فیروزه اصل کار آسانی نیست، به خصوص اگر شما خرید آنلاین انجام می دهید.

به طور کلی، یک سنگ طبیعی دارای گوناگونی رنگی به شدت متفاوتی است و حدودا هیچ دو سنگ یکسانی را نمی توانید پیدا نمایید، در حالی که نمونه تقلبی آن بسیار ظریف و بی نقص است.

به خاطر داشته باشید که فروشندگان از نظر قانونی مجبورند تمام فاکتورهای مربوط به فیروزه ای که آنها به فروش می رسانند را افشا کنند و همچنین این نکته را متذکر شوند که آیا سنگ اصل است و یا خیر.

انواع سنگ فیروزه

سنگ فیروزه را می توانید در انواع مختلف مشاهده کنید، از جمله:

·         سنگ فیروزه طبیعی

هیچ تغییری در این سنگ انجام نمی شود. آنها را قبل از قرار دادن درون جواهرات، برش می دهند، شکل آنها را به فرم دلخواه در آورده و آنها را جلا می دهند.

فیروزه ای طبیعی هنگامی که در معرض مواد روغنی، نور، مواد شوینده و عرق بدن قرار می گیرد، رنگ خود را تغییر می دهند. باید متذکر شوم این نوع از  فیروزه نیز گران ترین نوع این سنگ است.

·         سنگ فیروزه تثبیت شده

مواد معدنی طبیعی این فیروزه با استفاده از اپوکسی و یا اکریلیک برای پرکردن منافذ سنگ به دلیل تقویت سنگ و محکم سازی آن اصلاح شده است. این فرآیند رنگ سنگ را حفظ می کند و تضمین می کند که در طول زمان تغییر نکند.

در حالی که این نوع سنگ فیروزه باعث می شود طلا و جواهرات بسیار زیبا به نظر برسد، اما قیمت آن باید کمتر از سنگ فیروزه طبیعی باشد.

·         سنگ فیروزه با رنگ تقویت شده

این فیروزه همان روند پردازش برای فیروزه تثبیت شده را پشت سر گذاشته است، اما به آن برای افزایش رنگ سنگ،رنگ اضافه می شود.

در این فرآیند از مواد نرم، گچی با رنگ آبی استفاده می کنند و این نوع سنگ می تواند به آسانی قابل تشخیص باشد زیرا رنگ فیروزه ای آن غیر طبیعی است.

با یک تیغه، این نوع سنگ فیروزه به راحتی می تواند بر خلاف فیروزه ی با کیفیت که در بالا به آن اشاره کردیم، خراشیده شود.

در مقایسه با سنگ فیروزه طبیعی و یا تثبیت شده، فیروزه رنگی در قیمت های بسیار پایین تری به بازار عرضه می شود.

·         سنگ فیروزه بازسازی شده

این نوع سنگ از فیروزه گچی ساخته شده است که آن را به پودر تبدیل کرده و با رنگ ها و اپوکسی مخلوط می شود و سپس به فرم جامد تبدیل می شود. سپس سنگ برش داده شده و در جواهرات مورد استفاده قرار می گیرد.

این سنگ های جواهری شبیه به فیروزه ای طبیعی هستند اما قیمت بسیار کمتری از سنگ فیروزه اصلی دارند.

·         سنگ فیروزه شبیه سازی شده

این نوع از سنگ فیروزه از پلاستیک ساخته شده و در جواهرات ارزش چندانی ندارد این نمونه فقط یک کپی از سنگ فیروزه است.

این نوع از سنگها به عنوان جواهرات به کار رفته در البسه مورد استفاده قرار می گیرند و باید براساس کاربرد آنها آن قیمت گذاری شوند.

چیزهایی که باید بعد از خرید سنگ فیروزه آنها را بخاطر داشته باشید:

• هنگام انجام کارهای سنگین، از جواهرات فیروزه ای خود استفاده نکنید.

• آنها را دور از شرایط جوی نامناسب نگه داری نمایید (هوای بسیار سرد و یا بسیار گرم).

• از پاک کننده جواهرات برای تمیز کردن آنها استفاده نکنید زیرا مواد شیمیایی ممکن است به ساختار سنگ آسیب برساند. در عوض، با استفاده از یک پارچه نرم و آب گرم آنها را تمیز کنید.

• برای جلوگیری از ایجاد خراش بر روی سنگ، جواهرات فیروزه ای خود را به طور جداگانه از سنگ های دیگر نگه داری کنید.

امیدواریم ذکر این مطالب برای شما مفید بوده باشد و در انتخاب خود در هنگام خرید جواهرات فیروزه و انگشتر فیروزه زنانه و انگشتر فیروزه مردانه دقت لازم را به عمل بیاورید.


  • javaherkhas javaherkhas
  • ۰
  • ۰

انگشتر فیروزه مردانه از اهمیت ویژه ای در فرهنگ بومیان آمریکایی دارا است، مخصوصا در میان مردم ناواجو. این سنگ یک سنگ جواهر نیمه قیمتی است که اغلب به دلیل محبوبیت جواهرات فیروزه ای ناواجو به عنوان "سنگ زندگی" شناخته می شود، این سنگ دارای تاریخ طولانی و بسیار جذابی در طی قرن ها و تمدن های باستانی گوناگون در سراسر جنوب غربی است. امروزه فیروزه  اصل به دلیل نادر بودن و زیبایی خاص آن، و در برخی موارد نیز اهمیت تاریخی آن، بسیار ارزشمند است.

1.       مقدمه ای بر فیروزه

قبل از اینکه ما در مورد تاریخ جواهرات فیروزه ناواجو به طور خاص صحبت کنیم، باید برخی از حقایق اولیه را درباره خود این سنگ بدانید. آشنایی با صفات که فیروزه ای را تعریف می کنند، به ناچار به شما کمک می کند تا تصور و درک خود را از اینکه چرا مردم ناواجو زمان زیادی را برای پیدا کردن آن صرف کرده اند و چه چیز به جذاب تر شدن این سنگ کمک کرده است و اینکه چرا فیروزه تا کنون تقریبا همه فرهنگ ها مورد احترام قرار گرفته است.

فیروزه تنها ماده معدنی جاندار است

شاید یکی از دلایل اصلی اینکه فرهنگ های باستانی به مدت طولانی جذب فیروزه شده اند، قابلیت تغییر رنگ این سنگ است. در حالی که فیروزه واقعا زنده نیست، اما رنگ آن بسته به محیط زیست، نور، گرد و غبار و اسیدیته پوسته آن تغییر می کند. این عوامل مختلف باعث عرفانی کردن این سنگ شده است و باعث ایجاد حس و درک خوبی در انسان می شود. در کنار جذابیت موجود در بین مردم ناواجو، این توانایی تغییر رنگ، فیروزه را برای استفاده در الهیات، نبوت و پیش بینی آینده بسیار مناسب ساخته است. تغییرات رنگ جواهرات فیروزه ای ناواجو نیز برای سنجش سلامتی و رفاه مصرف کننده و همچنین برای بازگرداندن انرژی حیاتی در صورت نیاز مورد استفاده قرار گرفت.

زیبایی طبیعی فیروزه

در حالی که رنگ شناخته شده ترین فیروزه رنگ سنتی سبز آبی تیره است، رنگ های مختلف دیگری از جمله سفید، آبی پودری، آبی آسمانی و سبز مایل به زرد نیز از این وجود دارد. این رنگ ها بخصوص برای بومیان آمریکایی بسیار جذاب بود زیرا این رنگ ها شامل آبی، سبز، سیاه و سفید، سفید و گاهی قهوه ای رنگ هایی است که رنگ طبیعی جهان را به نمایش می گذارند.

بافت و ظاهر فیروزه نیز می تواند بسته به رسوبات مس و آلومینیوم آن متفاوت باشد. این یکی از چیزهای عالی در مورد طلا و جواهر فیروزه ناواجو این موضوع است که هر قطعه کاملا منحصر به فرد است، دارای یک منشا تاریخی منحصر به فردی هستند. سنگ های بسیار کمی در دنیا وجود دارد که دارای چنین تصورات و عقاید عرفانی قوی باشند.

نماد شهرت و ثروت

طلسمی برای پادشاهان، محافظی برای جنگجویان، و ابزاری برای جادوگران، فیروزه را به عنوان ابزاری پر کاربرد برای استفاده در تالارهای سلطنتی و قبرها تبدیل کرد، مخصوصا در میان مردم مصر باستان. هنگامی که شیء بسیار خیره کننده است و یافتن آن نادر است - به عنوان مثال طلا و یا الماس - مردم به طور طبیعی به آن تمایل  پیدا می کنند. مردم ناواجو نیز به همین دلیل به فیروزه به عنوان ارز و وثیقه توجه می کردند.

فیروزه یک نماد پایدار برای نعمت، ثروت، قدرت و شان است و مردم نیز به طور طبیعی به استفاده از آن تمایل دارند. امروزه محبوبیت جواهرات فیروزه ای ناواجو در میان جواهرات و هوادارن دنیای مد، شهادت واضح و روشن از طول عمر آن در فرهنگ های مختلف در تمام دوران است. طرح های شیک و منحصر به فرد جواهرات Navajo هرگز از سبک خود را از دست نمی دهند، و تنها در حال تبدیل شدن به جواهرات مطلوب تر (بدون اشاره به ارزش ان)، و کمیاب در طول تاریخ هستند.

2.      فیروزه در فرهنگ ناواجو

اکنون که شما درک درستی از طبیعت فریبنده فیروزه در میان مردم در طول تاریخ پی بردید، زمان آن رسیده است که نگاهی به اهمیت آن برای مردمان ناواجو در جنوب غربی ایالات متحده بیاندازید. همانطور که در مورد ادغام این سنگ با مراسم، آیین ها و زندگی روزمره به طور کلی یاد می گیرید، بهتر خواهید فهمید که چرا استفاده از آن در جواهرات پیشرفت طبیعی و اجتناب ناپذیر داشته است.

استفاده از فیروزه ای برای سلامتی و سرزندگی

در ساده ترین حالت، فیروزه برای دارنده ان شانس خوبی را به همراه می آورد. فیروزه انرژی های بد و شیاطین را از آدم دور نگه می دارد به همین دلیل است که مردم ناواجو آویز هایی این سنگ را خانه ها و یا قبر های خود نگه داری می کنند. جنگجویان نیز از آن برای پیروزی در مبارزه و اطمینان از حفاظت این سنگ از جانشان در جنگ ها با خود حمل می کنند. شکارچیان نیز آن را در سفرهای خود را برای ترویج شانس و افزایش  ایمنی به همراه دارند. مردمان قبایل آن را به عنوان هدیه و یا نمادهای خویشاوندی به یکدیگر ارائه می دهند.

درک چگونگی تاثیر فیروزه در زندگی روزمره شما را به استفاده از جواهرات فیروزه ای ترغیب خواهد کرد، زینت دادن بدن با این سنگ مقدس یک راه راحت و جذاب برای استفاده از قدرت جادویی این سنگ است. به طور خلاصه، طلا و جواهر فیروزه ناواجو وسیله ای است برای برقراری ارتباط با ماورا سنگ، به جای استفاده از آن صرفا به عنوان وسیله ای برای مد است.

فیروزه ای در مراسم و جشن ها

بیشتر از یک جذابیت آن برای خوش شانسی، فیروزه ای واقعا در بین مردم ناواجو دارای تقدس بالایی است. در برخی از افسانه های بومی آمریکایی، گفته شده است که وقتی آسمان پس از خشکسالی طولانی باز شد و باران بارید، اشک مردم به زمین فرو ریخت و فیروزه ای شکل گرفت. این سنگ در بسیاری از مراسم های معنوی مورد توجه بوده است. به عنوان مثال، یک قطعه از فیروزه ای را به درون یک رودخانه می ریزند و برای خدای باران ها نماز می خوانند.

اتصالات افسانه های فیروزه و باران در اینجا متوقف نمی شود. مردم قبایا از چوبی که به آن فیروزه متصل شده است برای یافتن آب استفاده می کند، که این کار یک عمل بحرانی در آب و هوای کویری جنوب غربی است. هنگام دعا کردن برای ارواح باد، آنها می توانند از درون قطعه های از فیروزه ای به هوا برسند و فرض بر این است که ارواح باد به دنبال این سنگ هستند.

Estsanatlehi، الهه ناواجو است که به طور گسترده ای برای برجسته سازی خود از فیروزه استفاده می کند و در افسانه ها بسیار شناخته شده است. در ابتدا او خودش از فیروزه بود و لباسش بافته شده از فیروزه و جواهراتش از فیروزه، و در یک خانه فیروزه ای در افق غرب زندگی می کرد. امروزه زنان جوان ناواجو در مراسم عروسی به همان شکل لباس می پوشند و در قبیله آهنگ هایی را می خوانند که گفته می شود آوازی برای صدا زدن این الهه است تا او به سمت سپیده دم برود و آنها بتوانند او را مشاهده نمایند.

حفط ارزش ها با پوشیدن جواهرات معتبر ناواجو

نمونه های بی شماری دیگر از استفاده مردم ناواجو از فیروزه در مراسم مذهبی وجود دارد. بسیاری از مراسم که قرنها قبل انجام شده است امروزه به فرهنگ ناواجو مربوط می شوند. فهمیدن چگونگی تقدس فیروزه برای مردم ناواجو زمینه روشنتری را برای تشخیص جواهرات فیروزه ای ناواجو اصلی و جعلی از یکدیگر و سایر ابزارهای فرهنگی را فراهم می کند.

علاوه بر به حداقل رسیدن آداب و رسوم در نسلهای متوالی، تکنیک ها و تلاش های خستگی ناپذیر که منجر به ایجاد جواهرات مدرن ناواجو امروزی می شود، جواهرات جعلی و فیروزه ای نیز دارای اعتقادات مقدسی می شود و آن را اساسا به یک طرح سریع و غنی تبدیل می کند. هنگامی که شما از طلا و جواهر فیروزه ای ناواجو پشتیبانی می کنید، می توانید احساس خوشایندی را در خود داشته باشید زیرا شما برای حفظ ارزش ها و اعتقادات مذهبی و تاریخچه اصل و این صنعت مقدس کمک بسیاری را کرده اید.

ادامه دارد....

 


  • javaherkhas javaherkhas
  • ۰
  • ۰

انگشتر فیروزه مردانه

1.       مقدمه ای بر فیروزه

قبل از اینکه ما در مورد تاریخ جواهرات فیروزه ناواجو به طور خاص صحبت کنیم، باید برخی از حقایق اولیه را درباره خود این سنگ بدانید. آشنایی با صفات که فیروزه ای را تعریف می کنند، به ناچار به شما کمک می کند تا تصور و درک خود را از اینکه چرا مردم ناواجو زمان زیادی را برای پیدا کردن آن صرف کرده اند و چه چیز به جذاب تر شدن این سنگ کمک کرده است و اینکه چرا فیروزه تا کنون تقریبا همه فرهنگ ها مورد احترام قرار گرفته است.

فیروزه تنها ماده معدنی جاندار است

شاید یکی از دلایل اصلی اینکه فرهنگ های باستانی به مدت طولانی جذب فیروزه شده اند، قابلیت تغییر رنگ این سنگ است. در حالی که فیروزه واقعا زنده نیست، اما رنگ آن بسته به محیط زیست، نور، گرد و غبار و اسیدیته پوسته آن تغییر می کند. این عوامل مختلف باعث عرفانی کردن این سنگ شده است و باعث ایجاد حس و درک خوبی در انسان می شود. در کنار جذابیت موجود در بین مردم ناواجو، این توانایی تغییر رنگ، فیروزه را برای استفاده در الهیات، نبوت و پیش بینی آینده بسیار مناسب ساخته است. تغییرات رنگ جواهرات فیروزه ای ناواجو نیز برای سنجش سلامتی و رفاه مصرف کننده و همچنین برای بازگرداندن انرژی حیاتی در صورت نیاز مورد استفاده قرار گرفت.

زیبایی طبیعی فیروزه

در حالی که رنگ شناخته شده ترین فیروزه رنگ سنتی سبز آبی تیره است، رنگ های مختلف دیگری از جمله سفید، آبی پودری، آبی آسمانی و سبز مایل به زرد نیز از این وجود دارد. این رنگ ها بخصوص برای بومیان آمریکایی بسیار جذاب بود زیرا این رنگ ها شامل آبی، سبز، سیاه و سفید، سفید و گاهی قهوه ای رنگ هایی است که رنگ طبیعی جهان را به نمایش می گذارند.

بافت و ظاهر فیروزه نیز می تواند بسته به رسوبات مس و آلومینیوم آن متفاوت باشد. این یکی از چیزهای عالی در مورد طلا و جواهر فیروزه ناواجو این موضوع است که هر قطعه کاملا منحصر به فرد است، دارای یک منشا تاریخی منحصر به فردی هستند. سنگ های بسیار کمی در دنیا وجود دارد که دارای چنین تصورات و عقاید عرفانی قوی باشند.

نماد شهرت و ثروت

طلسمی برای پادشاهان، محافظی برای جنگجویان، و ابزاری برای جادوگران، فیروزه را به عنوان ابزاری پر کاربرد برای استفاده در تالارهای سلطنتی و قبرها تبدیل کرد، مخصوصا در میان مردم مصر باستان. هنگامی که شیء بسیار خیره کننده است و یافتن آن نادر است - به عنوان مثال طلا و یا الماس - مردم به طور طبیعی به آن تمایل  پیدا می کنند. مردم ناواجو نیز به همین دلیل به فیروزه به عنوان ارز و وثیقه توجه می کردند.

فیروزه یک نماد پایدار برای نعمت، ثروت، قدرت و شان است و مردم نیز به طور طبیعی به استفاده از آن تمایل دارند. امروزه محبوبیت جواهرات فیروزه ای ناواجو در میان جواهرات و هوادارن دنیای مد، شهادت واضح و روشن از طول عمر آن در فرهنگ های مختلف در تمام دوران است. طرح های شیک و منحصر به فرد جواهرات Navajo هرگز از سبک خود را از دست نمی دهند، و تنها در حال تبدیل شدن به جواهرات مطلوب تر (بدون اشاره به ارزش ان)، و کمیاب در طول تاریخ هستند.

2.      فیروزه در فرهنگ ناواجو

اکنون که شما درک درستی از طبیعت فریبنده فیروزه در میان مردم در طول تاریخ پی بردید، زمان آن رسیده است که نگاهی به اهمیت آن برای مردمان ناواجو در جنوب غربی ایالات متحده بیاندازید. همانطور که در مورد ادغام این سنگ با مراسم، آیین ها و زندگی روزمره به طور کلی یاد می گیرید، بهتر خواهید فهمید که چرا استفاده از آن در جواهرات پیشرفت طبیعی و اجتناب ناپذیر داشته است.

استفاده از فیروزه ای برای سلامتی و سرزندگی

در ساده ترین حالت، فیروزه برای دارنده ان شانس خوبی را به همراه می آورد. فیروزه انرژی های بد و شیاطین را از آدم دور نگه می دارد به همین دلیل است که مردم ناواجو آویز هایی این سنگ را خانه ها و یا قبر های خود نگه داری می کنند. جنگجویان نیز از آن برای پیروزی در مبارزه و اطمینان از حفاظت این سنگ از جانشان در جنگ ها با خود حمل می کنند. شکارچیان نیز آن را در سفرهای خود را برای ترویج شانس و افزایش  ایمنی به همراه دارند. مردمان قبایل آن را به عنوان هدیه و یا نمادهای خویشاوندی به یکدیگر ارائه می دهند.

درک چگونگی تاثیر فیروزه در زندگی روزمره شما را به استفاده از جواهرات فیروزه ای ترغیب خواهد کرد، زینت دادن بدن با این سنگ مقدس یک راه راحت و جذاب برای استفاده از قدرت جادویی این سنگ است. به طور خلاصه، طلا و جواهر فیروزه ناواجو وسیله ای است برای برقراری ارتباط با ماورا سنگ، به جای استفاده از آن صرفا به عنوان وسیله ای برای مد است.

فیروزه ای در مراسم و جشن ها

بیشتر از یک جذابیت آن برای خوش شانسی، فیروزه ای واقعا در بین مردم ناواجو دارای تقدس بالایی است. در برخی از افسانه های بومی آمریکایی، گفته شده است که وقتی آسمان پس از خشکسالی طولانی باز شد و باران بارید، اشک مردم به زمین فرو ریخت و فیروزه ای شکل گرفت. این سنگ در بسیاری از مراسم های معنوی مورد توجه بوده است. به عنوان مثال، یک قطعه از فیروزه ای را به درون یک رودخانه می ریزند و برای خدای باران ها نماز می خوانند.

اتصالات افسانه های فیروزه و باران در اینجا متوقف نمی شود. مردم قبایا از چوبی که به آن فیروزه متصل شده است برای یافتن آب استفاده می کند، که این کار یک عمل بحرانی در آب و هوای کویری جنوب غربی است. هنگام دعا کردن برای ارواح باد، آنها می توانند از درون قطعه های از فیروزه ای به هوا برسند و فرض بر این است که ارواح باد به دنبال این سنگ هستند.

Estsanatlehi، الهه ناواجو است که به طور گسترده ای برای برجسته سازی خود از فیروزه استفاده می کند و در افسانه ها بسیار شناخته شده است. در ابتدا او خودش از فیروزه بود و لباسش بافته شده از فیروزه و جواهراتش از فیروزه، و در یک خانه فیروزه ای در افق غرب زندگی می کرد. امروزه زنان جوان ناواجو در مراسم عروسی به همان شکل لباس می پوشند و در قبیله آهنگ هایی را می خوانند که گفته می شود آوازی برای صدا زدن این الهه است تا او به سمت سپیده دم برود و آنها بتوانند او را مشاهده نمایند.

حفط ارزش ها با پوشیدن جواهرات معتبر ناواجو

نمونه های بی شماری دیگر از استفاده مردم ناواجو از فیروزه در مراسم مذهبی وجود دارد. بسیاری از مراسم که قرنها قبل انجام شده است امروزه به فرهنگ ناواجو مربوط می شوند. فهمیدن چگونگی تقدس فیروزه برای مردم ناواجو زمینه روشنتری را برای تشخیص جواهرات فیروزه ای ناواجو اصلی و جعلی از یکدیگر و سایر ابزارهای فرهنگی را فراهم می کند.

علاوه بر به حداقل رسیدن آداب و رسوم در نسلهای متوالی، تکنیک ها و تلاش های خستگی ناپذیر که منجر به ایجاد جواهرات مدرن ناواجو امروزی می شود، جواهرات جعلی و فیروزه ای نیز دارای اعتقادات مقدسی می شود و آن را اساسا به یک طرح سریع و غنی تبدیل می کند. هنگامی که شما از طلا و جواهر فیروزه ای ناواجو پشتیبانی می کنید، می توانید احساس خوشایندی را در خود داشته باشید زیرا شما برای حفظ ارزش ها و اعتقادات مذهبی و تاریخچه اصل و این صنعت مقدس کمک بسیاری را کرده اید.

ادامه دارد....

 

  • javaherkhas javaherkhas
  • ۰
  • ۰

فیروزه برای بدست آوردن ثروت استفاده می شود، اگر به عنوان هدیه به فردی داده شود، برای دریافت کننده ثروت و خوشبختی به همپا دارااست . 


خاصیت انگشتر فیروزه مردانه

سنگ فیروزه (turquoise) 

فیروزه زندگی زناشویی را هماهنگ می نماید . 


فیروزه با نمک از انرژی های نهفته تخلیه شده و شارژ می گردد . 


برای 

رفع افسردگی و خستگی 

کارایی سیستم ایمنی تن را ارتقا می دهد . 


کمک 

به ترمیم بافتها 

دارای 

اثرات ضد التهابی و زدودن سموم 

چنان چه فیروزه را روی گلو قرار دهند گلو درد را معالجه می نماید و برای معالجه بیماری های تنفسی و ریوی موءثر هست . 


تقویت 

دیده ها و معالجه آب مروارید 

یاری 

به درمان روماتیسم، نقرس، مشکل‌ها معده، و بیماری های ویروسی 

هراس و وحشت و دشمنان را از آدمی به دور می کند . 


برای به دور کردن انرژی های منفی زیاد توصیه می شود . 


پاک سازی 

ذهن 

نماد 

سخاوت ، صداقت ، و محبت 

در جادوها و طلسمات عشق و علاقه و محبت استفاده می شود . 


برای زنان باردار یار داشتن فیروزه مضاعف توصیه می شود . 


حرز 

عظیمی در برابر حوادث و بلایا 

آرامش بخش می باشد . 


جهت گشایش امور و رفع مشکل‌ها زیاد کاربرد دارد . 

  • javaherkhas javaherkhas