javaherkhas

javaherkhas

javaherkhas

javaherkhas


javaherkhas

  • ۰
  • ۰

آمایش آموزش عالی هنر ضرورت دارد

اخبار فرهنگی پایشگر-جلسه کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه استاد محمود فرشچیان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر،محمدرضا مخبر دزفولی؛ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی دراین جلسه گفت: خوشبختانه دانشگاه استاد فرشچیان که از نتایج کمیسیون هنر و معماری است راه اندازی شد که اتفاق خوشایندی است. کمیسیون هنر  و معماری کمیسیون باارزشی است و فعالیت های ارزشمندی دارد که چندان جلوه بیرونی نداشته است. اما این کمیسیون درباره مسایل هنر به طور جدی کار می کند.

مخبر دزفولی در ادامه گفت: ضرورت دارد که طرح آمایشی آموزش هنر در سطح آموزش عالی از سوی کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شود و تعداد دانشجویان، فارغ التحصیلان، پراکندگی رشته ای و جغرافیایی و شرایط اشتغال آنان در این طرح بررسی شود تا تصویری از وضعیت آموزش هنر در دانشگاهها داشته باشیم.

محمد حسین ایمانی خوشخو؛ رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه گفت: دانشگاه استاد فرشچیان از نتایج کار و فعالیت کمیسیو ن هنر و معماری است که به نتیجه رسید و در آینده نزدیک به صورت عملی در صحنه علمی کشور فعالیت می کند.

در ادامه این جلسه بهمن نامور مطلق؛ رییس دانشگاه استاد فرشچیان گزارشی از روند راه اندازی این دانشگاه گفت: سال ها پیش بر اساس دغدغه ای که درباره هنرهای سنتی وجود داشت در گروههای سنتی فرهنگستان هنر مباحثی مطرح شد و استادان و هنرمندان به این نتیجه رسیدند که مشکل آموزشی در هنرهای سنتی وجود دارد چون آموزش هنر در دانشگاهها به جریان های مدرن و معاصر هنر توجه دارد. خوشبختانه در چند سال اخیر کمیسیون هنر ومعماری موضوع دانشگاه استاد فرشچیان را پیگیری کرد و تصویب شد و دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفت که دانشگاه را راه اندازی کند. اساسنامه و نقشه راهی برای دانشگاه استاد فرشچیان نوشته شده است و در مرحله نخست سه رشته نگارگری، خوشنویسی و صنایع دستی در دانشگاه ایجاد می شود و سعی می شود درباره هنرهای سنتی و بومی گفتمان سازی شود.

در ادامه این جلسه پیش نویس سند سینما که از سوی کارگروه مشترک کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان سینمایی کشور تدوین شده است مطرح شد و اعضای شورا درباره بخشی از این پیش نویس سند نظرات خود را بیان کردند.

  • ۹۷/۰۹/۲۴
  • javaherkhas javaherkhas

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی