javaherkhas

javaherkhas

javaherkhas

javaherkhas


javaherkhas

۳۰ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چسب مخصوص یونولیت و پلاستوفوم با حلال آب چسبی است که حداکثر زمان گیرایی ۳ دقیقه دارد. چسب یونولیت و پلاستوفوم تولیدی این شرکت در گالن های یک لیتری و چهار لیتری و ۱۷ لیتری تولید و عرضه میگردد.
چسب مخصوص یونولیت و پلاستوفوم را میتوان با آب رقیق کرد که این امر توصیه نمیگردد.
چسب یونولیت را ابتدا به دو محل دلخواه که بهم چسبیده خواهند شد به ضخامت یک میلیمتر آغشته نموده و بعد از گذشت یک دقیقه دو قسمت را بهم محکم میچسبانیم و بعد از سه دقیقه کاملا دو قطعه به یکدیگر چسبانده شده اند.
لازم بذکراست اکثر دوستان سوال دارند که آیا با این جسب میتوان یونولیت را به دیوار جسباند.
که جواب آری است بشرط آنکه دیوار خاک نداشته باشد و در کل خاکی از دیوار جدا نگردد زیرا چسب یه ذرات غبار و خاک چسبیده شده و براحتی از دیوار جدا میگرددند.
بجای چسب یونولیت و پلاستوفوم ازچسب چوب نیز چهت چسباندن یونولیت میتوان استفاده کرد ولیکن حدودا یک الی سه روز زمان چسبندگی کامل صورت میگیرد.
در کل هر چسب و حلالی که پایه آن تینر و بنزین باشد برای یونولیت و پلاستوفوم خورنده است و فقط حلال پایه آب مناسب یونولیت و پلاستوفوم میباشد.

جهت تبادل اطلاعات و برش یونولیت و پلاستوفوم با سی ان سی خواهشمندیم با بخش مهندسی این شرکت تماس حاصل فرمایید
از اینکه در این راستا ( برش یونولیت و پلاستوفوم با سی ان سی و دستگاه هات وایر) امکان خدمت به شما عزیزان را داریم افتخار مینماییم.

  • javaherkhas javaherkhas
  • ۰
  • ۰

آمایش آموزش عالی هنر ضرورت دارد

اخبار فرهنگی پایشگر-جلسه کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه استاد محمود فرشچیان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر،محمدرضا مخبر دزفولی؛ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی دراین جلسه گفت: خوشبختانه دانشگاه استاد فرشچیان که از نتایج کمیسیون هنر و معماری است راه اندازی شد که اتفاق خوشایندی است. کمیسیون هنر  و معماری کمیسیون باارزشی است و فعالیت های ارزشمندی دارد که چندان جلوه بیرونی نداشته است. اما این کمیسیون درباره مسایل هنر به طور جدی کار می کند.

مخبر دزفولی در ادامه گفت: ضرورت دارد که طرح آمایشی آموزش هنر در سطح آموزش عالی از سوی کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شود و تعداد دانشجویان، فارغ التحصیلان، پراکندگی رشته ای و جغرافیایی و شرایط اشتغال آنان در این طرح بررسی شود تا تصویری از وضعیت آموزش هنر در دانشگاهها داشته باشیم.

محمد حسین ایمانی خوشخو؛ رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه گفت: دانشگاه استاد فرشچیان از نتایج کار و فعالیت کمیسیو ن هنر و معماری است که به نتیجه رسید و در آینده نزدیک به صورت عملی در صحنه علمی کشور فعالیت می کند.

در ادامه این جلسه بهمن نامور مطلق؛ رییس دانشگاه استاد فرشچیان گزارشی از روند راه اندازی این دانشگاه گفت: سال ها پیش بر اساس دغدغه ای که درباره هنرهای سنتی وجود داشت در گروههای سنتی فرهنگستان هنر مباحثی مطرح شد و استادان و هنرمندان به این نتیجه رسیدند که مشکل آموزشی در هنرهای سنتی وجود دارد چون آموزش هنر در دانشگاهها به جریان های مدرن و معاصر هنر توجه دارد. خوشبختانه در چند سال اخیر کمیسیون هنر ومعماری موضوع دانشگاه استاد فرشچیان را پیگیری کرد و تصویب شد و دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفت که دانشگاه را راه اندازی کند. اساسنامه و نقشه راهی برای دانشگاه استاد فرشچیان نوشته شده است و در مرحله نخست سه رشته نگارگری، خوشنویسی و صنایع دستی در دانشگاه ایجاد می شود و سعی می شود درباره هنرهای سنتی و بومی گفتمان سازی شود.

در ادامه این جلسه پیش نویس سند سینما که از سوی کارگروه مشترک کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان سینمایی کشور تدوین شده است مطرح شد و اعضای شورا درباره بخشی از این پیش نویس سند نظرات خود را بیان کردند.

  • javaherkhas javaherkhas
  • ۰
  • ۰


مهاجرت به کانادا و گرفتن ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان

با توجه به این موضوع که گرفتن مدرک زبان و نمره مورد قبول آن برای گرفتن پذیرش و ویزا یکی از مشکلاتی است که همواره کسانی که قصد مهاجرت دارند با آن روبرو هستند ؛سعی ما در این است که به شما کمک کنیم برنامه هایی را برای مهاجرت انتخاب کنیم که با بالاترین امتیاز موفق به اخذ ویزا گردید.

مهاجرت به کانادا و گرفتن ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان

مهاجرت به کانادا و گرفتن ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان موضوعی میباشد که دانشجویان زیادی در پی آن هستند و میخواهند شرایط ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان را بدانند تا در صورت داشتن شرایط برای ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان اقدام نمایند به همین خاطر ما در این مقاله در خصوص ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان مطالبی را برای دوستداران این موضوع ارائه داده ایم .

ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان امری نا شدنی نخواهد بود اما میتوان گفت که شرایط سختی پیش روی متقاضی وجود خواهد داشت ، همانطور که میدانید اکثر دانشگاه های کانادا از متقاضی مدرک زبان انگلیسی و یا فرانسوی درخواست میکنند اما برخی از دانشگاه های این کشور به طور مثال دانشگاه های خصوصی ،کالج های فنی  ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان را برای متقاضی صادر میکنند .

متقاضی برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان باید با توجه به شرایط دانشگاه اقدام کند به طور مثال برخی از دانشگاه ها ابتدا پذیرش را به دانشجو خواهند داد و بعد از دریافت ویزا متقاضی به کانادا میرود و در در آنجا از او یک آزمون زبان گرفته خواهد شد تا سطح زبان دانشجو مشخص شود و اگر نیاز باشد اوباید دوره های زبان انگلیسی و یا فرانسوی را در کالج سپری کرده و سپس به دانشگاه راه یابد .

پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان

پذیرش تحصیلی بدون مدرک زبان در سراسر دنیا امری دشوار میباشد و اگر شما خواهان دریافت ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان میباشید باید این نکته را به خاطر داشته باشید که داشتن مدرک زبان آیلتس و یا تافل میتواند شانس دریافت ویزا را برای شما بیشتر کند پس اگر میتوانید حد نصاب نمره زبان را کسب کنید شرایط برای شما مناسب تر خواهد شد .

جهت مشاوره حقوقی با ماتماس بگیرید.۰۲۱۲۶۱۱۶۶۹۱

برخی از کشورها شرایط راحتتری برای پذیرش تحصیلی بدون مدرک زبان برای متقاضیان به وجود آورده اند این کشورها به این شرح میباشد :اتریش ، دانمارک ، سوئد که به راحتی میتوانید پذیرش تحصیلی بدون مدرک زبان را نیز دریافت کنید ، شایان ذکر میباشد که ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان هم برای استان هایی مانند کبک به راحتی اخذ میگرد

  • javaherkhas javaherkhas
  • ۰
  • ۰

“ترزامی” رهبر محافظه کار انگلیس باقی ماند

اخبار بین الملل پایشگر -نخست وزیر کنونی انگلیس با جلب حمایت ۲۰۰ نفر از هم حزبی های خود توانست بار دیگر سکان رهبری حزب محافظه کار این کشور را در دست بگیرد.

مرجع اخبار رسمی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر  به نقل از راشاتودی، «ترزا می» نخست وزیر انگلیس شامگاه چهارشنبه در مراسم اخذ رأی اعتماد از پارلمان این کشور، با کسب آرای موافق ۲۰۰ تن از هم حزبیان خود در حزب محافظه کار- در برابر ۱۱۷ رأی مخالف به طرح برگزیت- توانست در مقام خود به عنوان رهبر حزب محافظه کار انگلیس ابقا شود.

لازم به ذکر است که ترزا می برای ابقا در مقام رهبری این حزب، به دست کم ۱۵۸ رأی اعتماد از جانب هم حزبیان خود نیاز داشت.

نخست وزیر انگلیس در گفتگو با مطبوعات در مقابل دفتر نخست وزیری، تصدیق کرد که «شمار قابل توجهی» از اعضای پارلمان به وی رأی منفی دادند؛ اما او از این نتیجه استقبال می کند.

به رغم بدبینی مخالفان دولت انگلیس، حزب کارگر این کشور به رهبری «جرمی کوربین» با صدور بیانیه ای تأکید کرد که این رأی گیری «هیچ تفاوتی ایجاد نکرده» و ترزا می باید «این توافق افتضاح» (برگزیت) را هفته آینده به مجلس عوام ارائه کند تا پارلمان بتواند دوباره کنترل را در دست بگیرد.

به گزارش مهر، «گراهام بردی» رئیس یکی از کمیته‌های وابسته به حزب محافظه‌کار پارلمان انگلیس پیشتر اعلام کرده بود که ۴۸ نفر از اعضای این حزب با ارسال نامه‌هایی، خواستار برکناری ترزا می از مقام نخست‌ وزیری این کشور شده‌اند. به این ترتیب با تقاضای بیش از ۱۵ درصد از اعضای حزب حاکم، جلسه رأی اعتماد، روز چهارشنبه برگزار شد.

طبق قوانین حزب محافظه‌کار، باید بیش از نیمی از اعضای حزب حاکم خواهان کناره‌گیری نخست‌وزیر شوند؛ اما چنانچه این تعداد به حد نصاب نرسد، حزب تا یک سال دیگر حق ارائه تقاضا برای برکناری ترزا می را نخواهد داشت.

بسیاری از اعضای حزب محافظه‌کار، ناکامی ترزا می در دستیابی به یک توافق مناسب برای اجرای برگزیت را دلیلی قانع کننده برای برکناری وی می دانند.

این در حالی است که نخست وزیر انگلیس رأی گیری پارلمان برای تایید توافق برگزیت را که قرار بود روز سه شنبه برگزار شود، به تعویق انداخت؛ چراکه از ناکامی خود در این زمینه خبر داشت. وی روز سه شنبه به امید نرم کردن دل مقامات اتحادیه اروپا برای کنار آمدن با خواسته‌های پارلمان سفری به آلمان، هلند و بلژیک داشت


  • javaherkhas javaherkhas
  • ۰
  • ۰

خوراکی های مضر برای دندان

اخبار اجتماعی پایشگر-محافظت از دندان یکی از سخت ترین کارهاست و متاسفانه به دلیل هزینه بالای دندانپزشکی و البته درد آن ، تازمانی که دندان هایمان دچار مشکل حاد نشود،به دنبال درمان نیستیم و حتی در محافظت دندان ها هم چندان دقت نمی کنیم و به همین دلیل اخیرا محققان و متخصصان در مورد مصرف برخی مواد خوراکی و نوشیدنی که می تواند در پوسیدگی دندان ها نقش داشته باشد هشدار دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر،به گفته کارشناسان انجمن دندان آمریکا، پاک کردن برخی مواد غذایی از دندان ها بسیار دشوار است و مصرف مداوم آنها می تواند موجب کرم خوردگی شود.

انجمن دندان آمریکا اجتناب از مصرف مواد خوراکی زیر را توصیه می کند:

– آب نبات های سفت

این ماده خوراکی مملو از قند بوده و می تواند موجب بروز مشکلات دندانی نظیر شکستن دندان شود.

– یخ

جویدن یخ می تواند به مینای دندان اسیب رسانده یا موجب ترک خوردگی دندان شود.

– مواد خوراکی چسبناک

می توانند بواسطه باقی ماندن طولانی بر روی سطح دندان بیش از سایر مواد خوراکی به دندان ها اسیب برسانند.

– تنقلات سفت و محکم

 غالبا این مواد خوراکی سرشار از نشاسته بوده و می توانند با چسبیدن به دندان ها منجر به پوسیدگی شوند.

– نوشابه های گازدار

این نوشابه ها اسیدی بوده و از اینرو می توانند برای دندان ها مضر باشند.

– نوشیدنی های الکلی:

منجر به دهیدراته شدن و خشکی دهان می شوند. مصرف الکل می تواند موجب کاهش بزاق دهان شود.

– نوشیدنی های ورزشی

این نوشابه ها هم عمدتا مملو از قند هستند.

  • javaherkhas javaherkhas
  • ۰
  • ۰

سفر از تهران تا مشهد با اینترنت رایگان در قطار

گروه اجتماعی پایشگر- تفاهم نامه تکمیل پوشش نسل ۴ اینترنت موبایل در قطارها با حضور وزیر ارتباطات میان مدیرعامل شرکت راه آهن و مدیرعامل یکی از اپراتورهای تلفن همراه امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر به نقل از راه آهن جمهوری اسلامی ایران، در این تفاهم نامه که به مدت ۱۵ ماه اعتبار دارد، این اپراتور متعهد شد که پوشش دسترسی به سرویس‌های اینترنتی نسل چهارم تلفن همراه را در سه مسیر ریلی تهران ـ مشهد، زنجان و قم تکمیل کند.

همچنین شرکت راه آهن نیز با امضای این تفاهم نامه متعهد شد که اپراتورهای معرفی شده، به صورت انحصاری فروش عمده اینترنت را در مسیرهای مذکور در اختیار داشته باشند و این اپراتورها مجاز به تأمین پهنای باند مشترکان این اپراتور هستند.

مجموعه ای از خدمات اینترنتی و وای فای رایگان

سعید محمدزاده در این مراسم با اشاره به رویکرد ارتقای خدمات دهی به مسافران در بخش ریلی گفت: قرار است مجموعه ای از خدمات اینترنتی و وای فای رایگان در این طرح به مسافران ارائه شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این خدمات فقط به مسافران محدود نخواهد شد بلکه استارتاپ ها هم می توانند برای توسعه برنامه های خود از این خدمات بهره گیرند.

مدیرعامل شرکت راه آهن به ظرفیت های موجود در این شرکت و ایستگاه ها اشاره و تصریح کرد: فعالان کسب و کارهای نوپا می توانند از این ظرفیت ها استفاده کنند.

آذری جهرمی: امیدواریم ارائه اینترنت در قطارها از تصادفات جاده ای بکاهد

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در مراسم امضای تفاهم نامه گفت: در فاز نخست از حرم تا حرم (قم تا مشهد) و از قم تا تهران با هزار کیلومتر مسیر ریلی پوشش داده می شود و در یک برنامه اجرایی در طول یک سال آینده کل این مسیر پوشش داده شده و در داخل قطار نیز خدمات وای فای ارائه می شود.

وی با بیان اینکه پوشش مسیر ریلی یک تکلیف برای وزارت ارتباطات است، افزود: شرکت راه آهن در سال های اخیر در کنار ریل ها اقدام به توسعه فیبرهای نوری کرده است. بر اساس ماده ۶۷ برنامه توسعه کشور تفاهمی بین شرکت ارتباطات زیرساخت و راه آهن برای استفاده از این شبکه فیبرهای نوری در مسیر ترانزیت و توسعه شبکه ملی منعقد شده است.

آذری جهرمی ادامه داد: در پایش ها مشخص شده که ۶۰ درصد خطوط ریلی کشور تحت پوشش نسل دوم همراه است و همچنین ۳۸ درصد این خطوط به نسل سوم مجهز هستند که این عدد قابل قبولی نبود؛ به همین دلیل از اپراتورها برای توسعه و تکمیل پوشش اینترنت تلفن همراه در ایستگاه ها و طول مسیر راه آهن دعوت شد.

وی افزود: امیدواریم این برنامه اجرایی موجب رضایت مردم باشد و باعث استفاده بیشتر از خطوط ریلی و کاهش فشارها به خطوط جاده ای شده و در نتیجه کاهش آمار تصادفات جاده ای و صرفه جویی در هزینه های جانبی تصادفات بر دوش مردم و کشور را داشته باشیم.

وی افزود: این مسیر همکاری در طرح حرم تا حرم متوقف نمی شود و در فاز بعدی و در یک برنامه عملیاتی مسیر جنوب کشور نیز پوشش داده می شود و مسیر اهواز که مسیر پرترددی است، در برنامه بعدی این حوزه قرار دارد.


  • javaherkhas javaherkhas
  • ۰
  • ۰



۱٫معاینات و مصاحبه ای که توسط پزشک هنگام مهاجرت به کانادا انجام می شود که راجع به سوابق بیماری و سلامت جسمی فرد می شود.

۲٫آزمایش ادرار و خون

۳٫عکس از قفسه سینه

پزشک مورد اعتماد اداره مهاجرت به کانادا این آزمایشات را انجام می دهد و قابل ذکر است که این پزشکان و موسسات در اغلب کشورها از جمله ایران حضور دارند.

معمولا کودکان زیر ۱۱ سال از انجام عکس قفسه سینه معاف می شوند ؛مگر به تشخیص پزشک .

آزمایشات خون هم شامل آزمایش ایدز و سفلیس و… می شود.که فهرست دقیق این آزمایشات توسط پزشک معتمد تعیین می شود اما این دو مورد همواره در لیست آزمایشات موجود است .

چه بیماری هایی سبب ممنوع الورود شدن افراد متقاضی می شود؟

دولت کانادا هزینه های درمانی وخدمات عمومی بابت هر کانادایی بالغ بر ۵۱۴۳ دلار در سال تقبل می کند ؛ بنابراین اگر افسر پزشکی به این نتیجه برسد که هزینه متقاضی و همراهان وی از میزان ذکر شده بیشتر است به افسر مهاجرت اعلام داشته تا شخص متقاضی افسر را متقاعد نماید در غیر این صورت پرونده متقاضی مردود و شخص ممنوع الورود اعلام می شود.

در دو مورد خاص به فرد اجازه ورود به کانادا داده می شود ولی لازم است پس از ورود تحت نظارت باشد. این دو مورد عبارتند از:

  • سل غیر فعال Inactive Tuberculosis
  • سیفلیس معالجه شده Treated Positive Syphilis

اگر با نظارت پزشکی بعد از مهاجرت Medical Surveillance مواجه بشوید وکیلتان در خصوص آنکه چه باید انجام دهید راهنمایی تان خواهد کرد. این قضیه جدی است و ممکن است منجر به اخراج شما از کانادا شود.

نکته آخر اینکه کسانی که به ویروس اچ آی وی HIV آغشته هستند نیز از سوی اداره مهاجرت راهکارهایی برای تحت نظر گرفتن بیماری در کانادا دریافت می کنند ولی به طور معمول وجود این ویروس نیازمند نظارت پزشکی بعد از مهاجرت و یا ممنوع الورود بودن به کانادا نیست.

بدیهی است که بحث آزمایشات پزشکی Medical Procedures آمیخته ای از مسایل پزشکی و حقوقی است. من در بخش اول کوچکترین تخصصی ندارم و مسأله را بیشتر از جنبه حقوقی آن بررسی کردم.

 

 


  • javaherkhas javaherkhas
  • ۰
  • ۰

بازیافت ماده اصلی یونولیت (EPS)

با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی و افزایش جمعیت وحجم بالایی از مواد زائد روزانه بازیافت ماده اصلی یونولیت (EPS) در جهان نگرانی در زمینه زیست محیطی بوجود آورده است این مواد زائد آهن , شیشه , ماده اصلی یونولیت (EPS) شامل می شود. که دفع این مواد به علت حجم بسیار بالایی که دارد مشکلاتی را بوجود می آورد . بازیافت این مواد باعث جلوگیری از مصرف منابع طبیعی و کاهش خطرات زیست محیطی شده است . استفاده از EPS به دلیل سبک بودن و راحتی کار با آن روز به روز در حال گسترش است .

ماهیت پلی استایرن که ماده اصلی یونولیت , این امکان را بوجود آورده که قابلیت بازیافت را داشته باشد. پلی استارین به دلیل خاصیت اسفنجی که دارد کاربرد بیشتری نسبت به مواد دیگه از جمله مقوا و چوب دارد . از سال ۱۹۹۴ بازیافت پلی استایرن شروع شد و در آن سال ۴۲/۱۵ میلیون کیلو گرم بازیافت شد که این رقم در سال ۲۰۰۲ بیش از ۵۹/۲۳ میلیون کیلوگرم رسید. روش های مختلفی برای بازیافت این ماده وجود دارد از جمله می توان تبدیل به استیرومول (مواد مورد استفاده در کود های کشاورزی ), ذوب و تبدیل به مواد خام برای تولید مواد بازیافتی کرد و یا دفن و سوزاند( زمانی که این ماده سوزانده می شود به دلیل اینکه از هیدروژن و کربن تشکیل شده است در صورت سوختن به آب و دی اکسید کربن تبدیل می شود)

با توجه به مصرف گسترده تولید و مصرف انواع محصولات EPS میزان بازیافت ضایعات بسیار پایین است . به دلیل اینکه هزینه جمع آوری آن بالا است و چون بیشتر محصولات EPS مملو عوامل پف زا است درصد کمی از این محصولات حاوی استایرن است . به همین علت هزینه حمل بالایی برای شرکت های بازیافت متحمل می شود .

یکی از روش هایی که حجم ضایعات کم می کند . استفاده از دستگاه های فشرده سازی است , روش دیگر ضایعات EPS به وسیله خرد کن به ابعاد کوچک تبدیل می شود بعد فشرده شده و راحت تر می توان حمل کرد . استفاده از این روش ها حجم ضایعات به کاهش داده و بازیافت این مواد را به یک فعالیت سودآور تبدیل کرده است .

کاربردهای بازیافت EPS

  1. تولید سیمان فوق سبک حاوی ۸۵ درصد EPS بازیافت شده و ۱۵درصد سیمان
  2. بلوک سیمانی که عایق گرما
  3. تولید انواع قاب در پنجره , چوب لباسی و اسباب بازی
  4. لوازم التحریر : خط کش , در خودکار و …
  5. انواع پوشش های بسته بندی
  6. خرد کردن مجدد و فرآوری با بتن برای تشکیل مصالح ساختمانی سبک برای دیوار , سقف و …
  7. تولید آجر سبک
  8. تولید ملات عایق کاری
  9. تولید مصالح پوشش برای کاربردهای داخلی و خارجی
  10. ساخت انواع کودهای آلی و نرم کردن خاک
  11. استفاده مجدد با درصد های پایین در تولید بلوک
  12. انواع پوشش های بسته بندی
  • javaherkhas javaherkhas
  • ۰
  • ۰

بازیافت ماده اصلی یونولیت (EPS)

با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی و افزایش جمعیت وحجم بالایی از مواد زائد روزانه بازیافت ماده اصلی یونولیت (EPS) در جهان نگرانی در زمینه زیست محیطی بوجود آورده است این مواد زائد آهن , شیشه , ماده اصلی یونولیت (EPS) شامل می شود. که دفع این مواد به علت حجم بسیار بالایی که دارد مشکلاتی را بوجود می آورد . بازیافت این مواد باعث جلوگیری از مصرف منابع طبیعی و کاهش خطرات زیست محیطی شده است . استفاده از EPS به دلیل سبک بودن و راحتی کار با آن روز به روز در حال گسترش است .

ماهیت پلی استایرن که ماده اصلی یونولیت , این امکان را بوجود آورده که قابلیت بازیافت را داشته باشد. پلی استارین به دلیل خاصیت اسفنجی که دارد کاربرد بیشتری نسبت به مواد دیگه از جمله مقوا و چوب دارد . از سال ۱۹۹۴ بازیافت پلی استایرن شروع شد و در آن سال ۴۲/۱۵ میلیون کیلو گرم بازیافت شد که این رقم در سال ۲۰۰۲ بیش از ۵۹/۲۳ میلیون کیلوگرم رسید. روش های مختلفی برای بازیافت این ماده وجود دارد از جمله می توان تبدیل به استیرومول (مواد مورد استفاده در کود های کشاورزی ), ذوب و تبدیل به مواد خام برای تولید مواد بازیافتی کرد و یا دفن و سوزاند( زمانی که این ماده سوزانده می شود به دلیل اینکه از هیدروژن و کربن تشکیل شده است در صورت سوختن به آب و دی اکسید کربن تبدیل می شود)

با توجه به مصرف گسترده تولید و مصرف انواع محصولات EPS میزان بازیافت ضایعات بسیار پایین است . به دلیل اینکه هزینه جمع آوری آن بالا است و چون بیشتر محصولات EPS مملو عوامل پف زا است درصد کمی از این محصولات حاوی استایرن است . به همین علت هزینه حمل بالایی برای شرکت های بازیافت متحمل می شود .

یکی از روش هایی که حجم ضایعات کم می کند . استفاده از دستگاه های فشرده سازی است , روش دیگر ضایعات EPS به وسیله خرد کن به ابعاد کوچک تبدیل می شود بعد فشرده شده و راحت تر می توان حمل کرد . استفاده از این روش ها حجم ضایعات به کاهش داده و بازیافت این مواد را به یک فعالیت سودآور تبدیل کرده است .

کاربردهای بازیافت EPS

  1. تولید سیمان فوق سبک حاوی ۸۵ درصد EPS بازیافت شده و ۱۵درصد سیمان
  2. بلوک سیمانی که عایق گرما
  3. تولید انواع قاب در پنجره , چوب لباسی و اسباب بازی
  4. لوازم التحریر : خط کش , در خودکار و …
  5. انواع پوشش های بسته بندی
  6. خرد کردن مجدد و فرآوری با بتن برای تشکیل مصالح ساختمانی سبک برای دیوار , سقف و …
  7. تولید آجر سبک
  8. تولید ملات عایق کاری
  9. تولید مصالح پوشش برای کاربردهای داخلی و خارجی
  10. ساخت انواع کودهای آلی و نرم کردن خاک
  11. استفاده مجدد با درصد های پایین در تولید بلوک
  12. انواع پوشش های بسته بندی
  • javaherkhas javaherkhas
  • ۰
  • ۰
آزمایشات پزشکی لازم برای مهاجرت شامل موارد زیر می شود:

۱٫معاینات و مصاحبه ای که توسط پزشک هنگام مهاجرت به کانادا انجام می شود که راجع به سوابق بیماری و سلامت جسمی فرد می شود.

۲٫آزمایش ادرار و خون

۳٫عکس از قفسه سینه

پزشک مورد اعتماد اداره مهاجرت به کانادا این آزمایشات را انجام می دهد و قابل ذکر است که این پزشکان و موسسات در اغلب کشورها از جمله ایران حضور دارند.

معمولا کودکان زیر ۱۱ سال از انجام عکس قفسه سینه معاف می شوند ؛مگر به تشخیص پزشک .

آزمایشات خون هم شامل آزمایش ایدز و سفلیس و… می شود.که فهرست دقیق این آزمایشات توسط پزشک معتمد تعیین می شود اما این دو مورد همواره در لیست آزمایشات موجود است .

چه بیماری هایی سبب ممنوع الورود شدن افراد متقاضی می شود؟

دولت کانادا هزینه های درمانی وخدمات عمومی بابت هر کانادایی بالغ بر ۵۱۴۳ دلار در سال تقبل می کند ؛ بنابراین اگر افسر پزشکی به این نتیجه برسد که هزینه متقاضی و همراهان وی از میزان ذکر شده بیشتر است به افسر مهاجرت اعلام داشته تا شخص متقاضی افسر را متقاعد نماید در غیر این صورت پرونده متقاضی مردود و شخص ممنوع الورود اعلام می شود.

در دو مورد خاص به فرد اجازه ورود به کانادا داده می شود ولی لازم است پس از ورود تحت نظارت باشد. این دو مورد عبارتند از:

  • سل غیر فعال Inactive Tuberculosis
  • سیفلیس معالجه شده Treated Positive Syphilis

اگر با نظارت پزشکی بعد از مهاجرت Medical Surveillance مواجه بشوید وکیلتان در خصوص آنکه چه باید انجام دهید راهنمایی تان خواهد کرد. این قضیه جدی است و ممکن است منجر به اخراج شما از کانادا شود.

نکته آخر اینکه کسانی که به ویروس اچ آی وی HIV آغشته هستند نیز از سوی اداره مهاجرت راهکارهایی برای تحت نظر گرفتن بیماری در کانادا دریافت می کنند ولی به طور معمول وجود این ویروس نیازمند نظارت پزشکی بعد از مهاجرت و یا ممنوع الورود بودن به کانادا نیست.

بدیهی است که بحث آزمایشات پزشکی Medical Procedures آمیخته ای از مسایل پزشکی و حقوقی است. من در بخش اول کوچکترین تخصصی ندارم و مسأله را بیشتر از جنبه حقوقی آن بررسی کردم.

 

 

جهت مشاوره حقوقی با ماتماس بگیرید.۰۲۱۲۶۱۱۶۶۹۱

  • javaherkhas javaherkhas