javaherkhas

javaherkhas

javaherkhas

javaherkhas


javaherkhas

  • ۰
  • ۰

مختصری درباره ی انگشتر عقیق مردانه یا عقیق (بخش اول)

مدیر ۰ نظر ۱۳۹۷/۰۴/۲۰ ۱۱:۱۳:۰۷

انگشتر عقیق مردانه با مهارت بسیار از سنگ های سخت و کلاسیک یمانی ساخته شده اند که چیزی در حدود صدها سال است که با صنایع دستی و طلا و جواهرات آمیخته شده است.

در اینجا آنچه را که شما نیاز است از انواع اصلی انگشتر های سنگ جواهر سنگ های یمانی از جمله عقیق، عقیق سبز(کریزئوپراس)، یشم و عقیق جگری(کارنلیان)، به همراه راهنمای قیمت، مراقبت های ویژه مورد نیاز و نکته هایی برای خرید این نوع سنگ ها بدانید را قرار داده ایم. با ما همراه باشید...

در ابتدا مختصری در مورد حقایق جالب سنگ های یمانی بیشتر بدانیم:

سنگ یمانی مربوط به ماه تولد

*  یشم: مارس

*  عقیق: مه

*  کارنلیان: اوت

میزان ماندگاری: بسیار خوب

مفهوم: شفا دهنده و محافظ

درخشش: خوب

نیاز به مراقبت ویژه: اندک

قیمت: بسته به نوعش کم به زیاد

فراوانی : خوب

خصوصیات سنگ یمانی

دوام و ماندگاری = بسیار خوبی دارد

درجه سختی = 7.0

ضریب شکست نور = 1.544 - 1.533

چگالی نسبی = 2.651

بیشتر سنگ های جواهری یمانی بسیار با دوام هستند، هرچند که می توان آنها را در طرح های گوناگون حکاکی و حجاری کرد. این سنگ ها نیز بسیار مقرون به صرفه هستند. هرچند که انگشتر های قدیمی ساخته شده با این سنگ های قیمتی اغلب به دلیل داشتن جزئیات پیچیده ای که در آنها نمایان می شود بسیار ارزشمند هستند و استفاده از سنگ ها یمانی انتخاب مناسبی برای انگشتر با سنگ جواهر مردانه، انگشتر های منحصر به فرد عروسی و انگشتر های جواهری بادوام برای نامزدی است.

آیا می دانید مفهوم سنگ های یمانی چیست؟ اعتقاد بر این است که سنگ یمانی یک سنگ قیمتی با خاصیت شفابخشی بسیار بالایی است زیرا انرژی های جسمی و احساسی منفی را از بدن افراد و محیط پیرامون جذب و خنثی می کند.

از جمله سنگ های یمانی می توان به :

·         یشم که یک سنگ تولد کلاسیک برای ماه مارس است.

·         عقیق که یک سنگ تولد کلاسیک برای ماه مه است

·         کارنلیان که یک سنگ تولد کلاسیک مربوط به ماه اوت است

 حال به انواع مختلف انگشتر ها،  راهنمای قیمت، راهنمایی خرید و مراقبت های ویژه در مورد هر سنگ قیمتی می پردازیم!

انگشتر عقیق مردانه

عقیق یک نوع سنگ یمانی چند رنگ است و سنگهای قیمتی عقیق را به واسطه نوع خص.صیت ها، طرح ها و رنگ های آنها نامگذاری می کنند. هر یک از انگشتر های ساخته شده با عقیق دارای ظاهری کاملا منحصر به فرد هستند.

عقیق های رگه ای، بخصوص عقیق آبی، انتخاب بسیار خوبی برای ساخت انگشتر های عقیق منحصر به فرد هستند. این نوع از عقیق دارای یک رنگ سفید ملایم است که توسط نوار ها و رگه های رنگی رنگی روشن و تیره قطع می شوند.

عقیق توری، دارای الگوهای رنگی توری شکلی است، زمانی که در انگشتر های عقیق مورد استفاده قرار می گیرند، شکل بسیار زیبا و طراحی زنانه بسیار ظریفی به خود می گیرند.

عقیق خزه ای دارای الگوهای ملایم پرمانندی شبیه به خزه در داخل سنگ است. برخی از محبوب ترین سبک های انگشتر عقیق خزه ای از یک عقیق سفید با رنگ ملایم ساخته شده است که دارای الگوهای سبز تیره و روشنی بر روی سنگ است. از این نوع عقیق در طول زمان سلطنت ملکه ویکتوریا برای ساخت سنجاق سینه ها و انگشتر ها مورد استفاده قرار می گرفت.

عقیق سلیمانی (باباقوری) سیاه، عقیقی است که به صورت مصنوعی رنگ سیاهی به آن اضافه شده تا یک ظاهر خالصی از رنگ سیاه را در آن ایجاد کنند. انگشتر های عقیق سلیمانی سیاه از شایع ترین شکل از عقیق سلیمانی هستند که در انگشتر ها با عقیق سیاه یافت می شوند.

افزایش کیفیت عقیق

اکثر گونه های عقیق، به استثنای عقیق توری، معمولا رنگ می شوند تا رنگ آنها نمایان تر شود، رنگ های جدیدی ایجاد کنند و یا رنگ های موجود در سنگ را بهبود بخشند. این نوع از افزایش کیفیت امتیاز پایداری بسیار خوبی را به عقیق می دهد و پس از تقویت کردن این سنگ، این سنگ دیگر به مراقبت های خاصی نیاز ندارد. عقیق که رنگ شده است، باید با برچسب "D" علامت گذاری شده باشد.

مراقبت های ویژه

عقیق سنگ بسیار بادوامی است و انگشتر های عقیق نیاز به مراقبت ویژه ای ندارند. با این حال، سنگ های قیمتی رنگ شده باید با دقت بیشتری تمیز شوند (با احتیاط از پاک کننده های اولتراسونیک و با استفاده از بخار آنها را تمیز نماید).

راهنمای قیمت عقیق

در اغلب موارد، سنگ های قیمتی عقیق که دارای ویژگی های قابل توجه و الگو های طبیعی منحصر به فرد رنگی  هستند و رنگ آنها دستکاری نشده است دارای قیمت های بالاتری به نسبت عقیق های رنگ شده هستند.

سنگهای قیمتی عقیق از سایز های کوچک تا بزرگ در بازار دارای قیمتی کمتر از 20 دلار آمریکا هستند. نمونه های ظریف عقیق که دارای برش سفارشی هستند، دارای رنگ های زیبا و یا اینکه  آنها را دستکاری نکرده اند و رنگ نشده اند تا قیمت های 100 تا 200 دلاری قیمت گذاری شده اند، و این سنگ های قیمتی عقیق با کیفیت بالا اغلب برای اهداف منحصر به فرد در جواهرات و یا انگشتر های عروسی استفاده می شود.

در ادامه برای آشنایی با دیگر سنگ های یمانی با ما همراه باشید...

مشاهده کلکسیون انگشتر عقیق مردانه در فروشگاه اینترنتی جواهری خاص

  • ۹۷/۰۵/۱۶
  • javaherkhas javaherkhas

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی