javaherkhas

javaherkhas

javaherkhas

javaherkhas


javaherkhas

  • ۰
  • ۰

فواید کنجد

 کنجد گیاهی میباشد یک ساله با طول حدود یک متر که قسمت انتهایی ساقه آن پوشیده از کرک می‌باشد . برگهای آن بیضی، باریک و نوک تیز است . گلهای آن به رنگ سفید یا قرمز، به طور تک تک در حاشیه برگهای نصیب انتهایی ساقه ظواهر می شوند . 




img/daneshnameh_up/0/08/konjed1 .JPG 

مصرف کنجد: متجاوز از پنج هزار سال است که انسان به خواص اعجاز آسای کنجد پی برده است . پهلوانان دیرباز آن را برای فراوان کردن زور می خوردند و امروز نیز در دربین قهرمانان ترکیه قابل توجه است و دارنده ارزش زیادی است . 


هندیها بیش از بقیه اقوام برای این گیاه خواص و اثرات معجزه آسا قایلند و آن را زیادکننده اقتدار و استدلال ارتفاع قدمت می شناسند و روی این اصل آن را در تشریفات مذهبی دوچندان می خورند و همانطور که ما ایرانیان رطب و انجیر خیرات می کنیم آنان کنجد و شیرینهایی که با کنجد صحیح کرده اند خیر می نمایند و بدون شک و تردید علت طول قدمت در بین مرتاضین و برخی از دهاتیهای هندی میل کردن کنجد هست . 


میل کردن این گیاه از دیرباز در کشور ایران معمول بوده است، نانوایان مغز آن را روی نان می پاشیدند و آن کاری می‌باشد که شرایط فعلی هم می بایست معمول شود . 


حلواسازان آن را به عمل می بردند که متاسفانه روز جاری ترک شده می‌باشد . روغن کنجد دیر فاسد می شود و سابقا خوردن آن بسیار معمول بوده و هنوز نیز معمول است . 


شیر کوبیده آن و گیاههای دیگر را جهت رفع سوزش معده اثر گذار می دانستند و معتقد بودند ترشی معده را ناچیز می کند و سودا را از فی مابین می پیروزی . آب برگ کنجد برای تقویت گیسو و بلند شدن آن تاثیر نیکوی دارااست و برای این کار می بایست آب آن را با کوبیدن یا فشار گرفت و به رمز مالید . 


میوه این گیاه به صورت کپسول و محتوی دانه های کوچک و مسطح و بیضوی هست که دانه کنجد نامیده می شود و قسمت مسئله استفاده این گیاه می‌باشد . 


وطن با اهمیت کنجد هندوستان است که از آنجا به نقاط دیگر عالم خط مش یافته هست . در اکنون حاضر چین وسیع ترین تولیدکننده کنجد در جهان است . هندوستان و حبشه از حیث تولید، آنگاه از چین قرار دارا هستند . در کشور‌ایران هم یه خرده کنجد ایجاد می شود که اکثر آن به مصرف تهیه روغن و حلوا ارده می رسد . 

  • ۹۷/۰۴/۱۳
  • javaherkhas javaherkhas

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی